Sneeuw - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Sandra Owen - WaarBenJij.nu Sneeuw - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Sandra Owen - WaarBenJij.nu

Sneeuw

Door: Owen

Blijf op de hoogte en volg Sandra

17 November 2011 | Nieuw Zeeland, Mount Cook

Vanochtend was het wat moeilijk opstaan. Lekker geslapen en wakker worden met een mooi uitzicht. Wat gaan we vandaag doen. Blijven we op de camping, huren we fietsen (nee het waait te hard) of gaan we door. Uiteindelijk om 11 uur reden we van de camping af op weg naar Wanaka. Schijnt een mooi dorpje te zijn dus wij naar het dorpje boodschappen doen en tanken. Daarna hadden we op een plattegrond een wandeling gezien. een klein rondje op de kaart. Wij waren niet op het officiële begin punt gestart, dus stond er geen bordje hoe lang het zou duren. Ik zeg nou zal wel een klein uurtje om dit bergje zijn. Dus wij starten de wandeling en gaan inderdaad om de berg heen. Blijkt aan de achterkant het pad omhoog te gaan. Ahh zal wel een stukje over de berg gaan. Om daar weer te dalen. Niet dus. Een half uur lang stijgen met volgens ons geschat een percentage van 45%. Echt stijl op sommige plekken. Maar eenmaal boven op de berg was het uitzicht geweldig. Het was namelijk de enigste berg in het dal waardoor je op de top 360 graden rond kon kijken tot in de verte. Perfect dus. Daarna terug naar de camper. Terug bij de camper bleken we ruim 2 uur weggeweest te zijn. mmmmm iets groter rondje dan verwacht. Nou ja Wannaka en omgeving hadden we nu wel gezien. Wat moeten we dan gaan doen. Op naar Queenstown of iets anders. Aangezien we iets voor op het geplande schema zitten hebben we besloten eerst maar eens naar Mount Cook te rijden. Weer 200KM naar het Noorden. Hoe dichter we bij de eindbestemming kwamen hoe kouder het werd. We begonnen met 16.5 graden en op plaats van bestemming is het 7 graden. Nu ik het verhaal type denk ik nog maar 2 graden. Oftewel het gaat vriezen vannacht. Zijn we net op de camping aangekomen begint het te sneeuwen. Wat een weer omslag zo in 1 dag. Maar ja moet je ook niet een berg op willen rijden. Nu staan we in ieder geval op de camping met weer een mooi uitzicht. De camping is helemaal omringt met bergen bezaait met sneeuw. Ik denk dat als we honderd meter stijgen we bij de sneeuwgrens zitten. (foto's worden later geplaatst als we weer op een camping met stroom staan.)

• 17 November 2011 - 18:55

Mamarja:

de groetjes van ukkie

• 18 November 2011 - 07:04

Sandra En Owen:

@Marja, we zijn blij dat het goed met hem gaat.