Terug in mijn eigen habitat - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Sandra Owen - WaarBenJij.nu Terug in mijn eigen habitat - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Sandra Owen - WaarBenJij.nu

Terug in mijn eigen habitat

Door: Owen

Blijf op de hoogte en volg Sandra

28 November 2011 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Vandaag is de grote dag. Het dolfijnen zwemmen kan beginnen. 4.45 uur gaat de wekker, dit omdat de vrouw waar ik 2 jaar geleden voor op mijn knieën ging, heeft besloten dat we de tocht van 5.30 moeten hebben. Ok dan maar. Na het wetsuit passen en de veiligheid briefing gaan we de zee op, op zoek naar dolfijntjes.
Eerst komen we wat kleine groepjes tegen, maar die willen niet met de boot spelen. Het zou toch niet, dat de dolfijnen geen zin hebben. Er wordt nogmaals bevestigd dat het wilde dolfijnen zijn en dat we geheel afhankelijk zijn van moedertje natuur.
De kapitein besluit verder de zee op te gaan. Halverwege draait hij om, omdat hij heeft gehoord van een visser, dat daar ook geen dolfijnen zijn. Op naar de vorige dolfijnen. Eenmaal weer terug bij de dolfijnen, blijken ze opeens wel zin te hebben. De eerste sprongetjes worden al gemaakt. Binnen een paar minuten gaat de hoorn dat we het water in mogen. Ja hoor, Owen lag er weer als eerste in. Hup lawaai maken op je snorkel en een beetje onder water duiken, dit trekt wel wat dolfijntjes aan. Het water is hier erg troebel maar de dolfijnen zwemmen heel even langs ons heen en weer. Na een paar minuten toeterd de kapitein dat we weer aan boord moeten komen. Hij gaat proberen de dolfijnen mee te lokken naar helderder water. Na 5 minuten mogen we we het water weer in. Duidelijk een stuk helderder en duidelijk een stuk meer dolfijnen. Overal waar je kijkt zwemmen dolfijnen. Onze inschatting is dat er rond de 100 dolfijnen bij ons in de buurt zijn. echt gaaf. Wat kan je doen om de dolfijnen te trekken. Lawaai maken (Sandra heeft de Flipper 'song' gedaan). Maar onder water duiken, schijnt ook goed te werken. Na een paar minuten ben ik erachter dat onder water zwemmen echt veel dolfijnen trekt. Iedere keer als ik onder water ga en afstand overbrugde had ik wel 10 dolfijnen om mij heen. Boven onder en naast mij. Wat fantastisch. Ook op de plaats blijven liggen en rondjes draaien vinden de dolfijnen leuk. Dan proberen ze sneller dan jouw te zwemmen. Na denk ik een half uur ,misschien wel 3 kwartier moeten we de boot weer op. Het dolfijnen zwemmen is voorbij. Maar eerst gaat de boot heel langzaam terug waardoor de dolfijnen ons makkelijk kunnen volgen en vermaken met de vreemdste sprongen. sprongen duiken en salto's achterover. Wat een ervaring. Echt gaaf. Later op de dag. Die we nog hadden omdat we we al om 8.30 weer aan land waren, zijn we nog naar seals bay geweest om zeehonden van dichtbij op de foto te zetten. 's middags in het zonnetje op het strand gelegen, het was eindelijk warm, 27 graden en een zon zonder ozonlaag die dus lekker brand. Aan het eind van de middag nog even een duik genomen in het zwembad van de camping. Daarna een lekker stuk vlees op de BBQ gelegd. En halverwege dit verhaal schrijven zijn we nog in de hottub van Camping gegaan. Het was een dolfijne dag.

Momenteel laat het Nieuw Zeelandse weer van zich horen. Binnen een half uur compleet ander weer. Harde windstoten, regen en 15 graden kouder... brrr

• 28 November 2011 - 08:12

Ilona Mika Chris:

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAFFFFFFFF

• 28 November 2011 - 09:18

Linda:

vette shit!

• 28 November 2011 - 14:23

Oma En Wilma:

jeetje, wat een belevenis, om nooit te vergeten, gaaaaaf

• 28 November 2011 - 14:57

Joke En Anton:

elke keer denk ik dat jullie nu wel alles hebben meegemaakt daar in NieuwZeeland en toch beleven jullie elke dag weer wat nieuws. Ongelofelijk, als je nu nog niet genoeg mooie herinneringen aan het verzamelen bent dan weet ik het niet meer.
    Geniet er nog maar lekker van.

• 28 November 2011 - 21:48

Arjan:

Wat is dit een super vakantie. Na Australië en Bali lijkt dit weer een overtreffende trap. Geniet nog lekker van de laatste dagen en tot snel. Dat wordt weer aclimatiseren qua weer, tijd en vooral het beleven (voordeel is wel dat jullie de buidel weer kunnen gaan vullen voor een volgend avontuur). Beleefse en groeten uit N52.19162, E6.01406