De laatste camping - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Sandra Owen - WaarBenJij.nu De laatste camping - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Sandra Owen - WaarBenJij.nu

De laatste camping

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

01 December 2011 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Een ontbijtje in de zon! Nog een prachtige dag in het vooruit zicht :)

Owen wil graag nog kijken of hij een surfboard kan huren, dus we gaan op weg naar Christchurch waar de surfstranden zijn.

Helaas voor hem zijn de verhuur shops dicht. Het heeft dus ook geen zin om hier te blijven, er staat nogal wat wind.

Verder rijden naar Akaroa dan maar. We nemen de kustweg om de baai Lyttelton Harbour. Het uitzicht is schitterend, alleen is er niet veel aan faciliteiten. Een benzinestation zou namelijk wel handig zijn... hmmm, we moeten toch een keer gaan tanken... het lampje begint te branden, nu wordt het toch echt nijpend. Het laatste wat je wilt is dat je zonder brandstof komt te staan... Na een bewoner gevraagd te hebben, waar het dichtstbijzijnde tankstation is, redden we het gelukkig. We hadden nog 4 liter over, das niet veel voor een wagen die net 1 op 10 haalt...

We keren weer om en rijden dan verder richting Akaroa. Ook de camping die we voor vandaag op het oog hadden, konden we niet vinden.

Na helemaal geinstalleerd te zijn op onze een na laatste camping plek, besluiten we ook de laatste nacht hier te blijven. Het is erg mooi hier, uitzicht over de baai. Gezien het weer van morgen, kunnen we hier best nog een dag vertoeven :)

• 01 December 2011 - 09:48

Elke:

hey owen dat schilderij wat van je wordt gemaakt, willen we wel zien natuurlijk;)

• 01 December 2011 - 17:05

Ilona Mika Chris:

Lieve Owen en Sandra

Ohoh wat heb ik genoten van jullie verhalen en foto's en wat ben ik menig keer jaloers op jullie geweest.
    Wat vond Mika het Leuk om jullie via de webcam even te hebben gesproken en wij ook uiteraard.

Geniet van jullie laatste dagen in New Zeeland en een hele goede reis terug gewenst. Het weer valt mee 10 graden op het moment hier en nog geen horror winter zoals steeds gezegd is.
    Dus geen sneeuw maandag als jullie thuis komen.

Van de week doe ik jullie bellen

Liefs en een dikke knuffel Ilona en dr mannen

• 01 December 2011 - 17:27

Joke En Anton:

geen winter hier, maar voor maandag wordt wel veel wind besteld. Hebben jullie wat wind hierheen geblazen?? Geniet nog van de laatste dagen. En natuurlijk een goed reis terug. Als jullie landen (zonder vertraging hopelijk) zijn wij druk in de weer om van Anton een Sint en van Jeroen een Piet te toveren. Dikke Dikke kus, we zijn benieuwd naar jullie verhalen.

• 01 December 2011 - 17:28

Joke En Anton:

OEPS! De wind is niet besteld maar wordt verwacht!!!

• 01 December 2011 - 18:50

Mamarja:

Hoi luitjes
    wordt afkicken hier, geen verhalen en foto's meer, maar natuurlijk wel alle foto's een keer bewonderen, ben benieuwd. Ukkie wacht op jullie, slaapt sinds 2 weken midden in de kooi, hoef hem niet te zoeken en begint meteen rond te rennen en te eten als ik binnenkom.Haha misschien gaat hij/zij mij wel missen.
    Geniet van jullie laatste dagen en tot maandagmorgen vroeg brrrr woei woei