Wel Haast - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van Sandra Owen - WaarBenJij.nu Wel Haast - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van Sandra Owen - WaarBenJij.nu

Wel Haast

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

15 November 2011 | Nieuw Zeeland, Haast

Wat is dat heerlijk wakker worden aan zo'n meertje. Na een rustig ontbijtje, ben je bijna klaar met opruimen, wordt er een bus mensen voor je camper uitgeladen! Gelukkig wilde we toch al weggaan...

Vandaag staat de Franz Josef Glacier op het programma. De grootste gletsjer van NZ. We zijn benieuwd. Het is zo'n kleine 2 uur rijden en tegen 12'en rijden we dan ook Franz Josef binnen. We willen een halve dag wandelen. Helaas, de tocht is al volgeboekt. We kunnen morgen mee. Tja, het weerbericht voor morgen ziet er niet heel gunstig uit. Wat doen we dan? Een helikopter vlucht over de Franz Josef met een landing in de sneeuw. Over 3/4 uur mogen we terugkomen.

Tegen de tijd dat we mogen gaan opstijgen, wordt het al bewolkt... dit houdt in dat er niet geland kan worden in de sneeuw. Beetje jammer... maar als we wel gaan, krijgen we korting. Dus toch maar in de heli gestapt. De piloot wil ons toch de kans geven om in de sneeuw te wandelen en vliegt naar de Fox Glacier (die ligt er naast en is iets kleiner). Helaas, ook daar kan niet geland worden. Voor ons toch een geluk bij een ongeluk, want nu hebben we beide gletsjers gezien! En we krijgen nog korting ook! Beter zeg!
De vlucht was echt gaaf, de gletsjer erg mooi... wat wil een mens nog meer!

Aangezien we niet de wandeling maken, rijden we alvast verder door naar het zuiden. Nog even een korte stop bij Lake Matheson (mirror lake). Hier zouden de bergtoppen onwijs mooi in het meer moeten reflecteren (zie google). Is echter een ander verhaal als het bewolkt is en regent. Desalniettemin is het uitzicht nog steeds mooi, en de reflectie is ook deels te zien.

Na een kop thee in het restaurant nog maar wat verder doorgereden naar Haast. Dichtbij Haast,in Okuru, hebben we op een camping gestaan. Tijdens het eten hebben we een leuk stel ontmoet uit Australie, op huwelijksreis, met dezelfde humor als wij hebben :) Het was echt gezellig. Handig die gemeenschappelijke keukens, zo spreek je nog eens mensen.

• 16 November 2011 - 08:25

Mamarja:

hè, heb deze gemist gister, misschien door de haast er voorbij gelezen.
    blijf genieten

• 16 November 2011 - 08:33

Mamarja:

aaaaaaah nu zie ik het dit is de laatste mail en inmiddels de foto's erbij. Gister hebben Joke en Anton hier gedineerd, effe gezellig jullie reizen doorgenomen .
    Liefs Mamarja

• 16 November 2011 - 08:44

Rana:

Ziet er allemaal weer erg mooi uit. Zo genieten we hier in het platte Nederland ook mee. Weer eens iets anders om zo de ochtend te beginnen. Ik ga nog even na genieten met een kopje koffie. lieve groet Rana

• 16 November 2011 - 09:01

Sandra En Owen:

@Marja, We kennen dat dineren van jullie ondertussen wel ;-)
    Helemaal bij geroddeld? :)

• 16 November 2011 - 10:35

Linda:

sinds wanneer hebben jullie humor?

• 16 November 2011 - 19:29

Ilona Mika:

Wouw gewoon wouw

• 18 November 2011 - 07:12

Sandra En Owen:

@Linda, al een hele tijd, maar die snap jij niet :-p