Lake Mahinapua - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sandra Owen - WaarBenJij.nu Lake Mahinapua - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sandra Owen - WaarBenJij.nu

Lake Mahinapua

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

14 November 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vanmorgen lekker rustig aan gedaan, geen haast. Na heerlijk in het zonnetje ontbeten te hebben en de eerste 'sandflies' te hebben ontweken, zijn we op weg gegaan naar Greymouth.

Voordat we bij Greymouth zijn, eerst nog even stoppen bij de Pancake Rocks. Een heel apart gezicht al die leisteen formaties. Er is ook nog een blowhole. 'Helaas' hebben we goed weer en is het nog geen vloed, dus is het niet echt spectaculair. Jammer, maar ik geniet toch liever van de zon!

Daarna op weg naar Shantytown, een nagebouwd mijnwerkersdorp. Altijd leuk om ook wat cultuur/historie te snuiven van het land zelf.
Ik moet zeggen dat het aardig gedaan was. We zijn met een oude stoomlocomotief een stuk de heuvel opgereden, waar de 'loggs' vandaan gehaald werden.
Op weg naar beneden hebben we nog ons geluk beproefd. Helaas zat er niet veel goud tussen de stenen, maar net genoeg om wel resultaat te hebben.

En zo is de middag weer snel voorbij. Geen zin meer om ver door te rijden. Dus stoppen maar... dit keer op een camping met alleen een paar toiletten en een paar andere campers aan een meer, lake Mahinapua. Het uitzicht vanuit de camper is zeker de moeite waard!

Na een macaroni schotel, nog een avondwandeling gemaakt. Wat is het toch heerlijk hier!

• 16 November 2011 - 10:06

Shereen:

wat een prachtig uitzicht! daar kan jullie achtertuintje niet tegen op ;) xxxx

• 18 November 2011 - 07:13

Sandra En Owen:

@Shereen, onze achtertuin kan hier zeker niet tegen op. We zijn al vergeten hoe deze eruit ziet...