rustig aan dagje - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Sandra Owen - WaarBenJij.nu rustig aan dagje - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Sandra Owen - WaarBenJij.nu

rustig aan dagje

Door: Owen

Blijf op de hoogte en volg Sandra

19 November 2011 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Vandaag staat Queenstown op het programma. Dat is vanaf Cromwell maar liefst 61 Kilometer. Dus geen haast vandaag.(niet dat we dat anders wel hebben). Eerst maar eens lekker wakker worden in het zonnetje, dat eindelijk schijnt zonder een veel te harde wind. Daarna gaam we op pad naar Arrowtown, een dorpje vlak boven Queenstown waar de mainstreet er nog net zo uitziet als tijdens de hoogtij dagen van het goud zoeken, inclusief de gebouwen van toen. Lekker nostalgisch en gezellig. Maar ja, na een half uur door de straat gelopen te hebben, heb je het ook wel gezien. Dus maar weer eens een wandelingetje opgezocht. Aangezien je hier nooit ver weg van de natuur zit was het ook hier 5 minuten lopen voordat je jezelf weer in de wildernis waant. Ook hier weer mooie stukken natuur en Sandra's ondertussen lievelings bloem de lupine.
Daarna op naar Queenstown. Het uiterst nette Top 10 holiday parc ligt maar liefst 4 minuten lopen van het centrum. Hier kunnen we dus wel de volgende 3 nachten doorbrengen. In de middag zijn we meteen met de gondola (kabelbaan) de berg op gegaan voor een mooi uitzicht over Queenstown. Boven op de berg kon je ook de Luge doen. Dit is een soort rodelbaan, maar dan op het asfalt de berg af scheuren. Erg lachen en uitkijken dat je niet uit de bocht vliegt. We moeten nog een paar weken vakantie vieren.
Verder alvast een verkennend rondje door de stad gedaan. Deze gaan we maandag helemaal onveilig maken.