Milford Sound - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Sandra Owen - WaarBenJij.nu Milford Sound - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Sandra Owen - WaarBenJij.nu

Milford Sound

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

20 November 2011 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Vanmorgen redelijk op tijd het bed uit, we gaan met een bus naar de Milford Sound! Gelukkig regent het. Je denkt dan, die is gek, ze is blij dat het regent... maar de Sounds zijn ook heel mooi als het regent. Er komen dan onwijs veel watervallen tevoorschijn. Als er iets is wat ik mooi vind, dan is het wel een waterval.
In eerste instantie wilden we er zelf heen rijden, maar we kregen als tip dat een bus trip ook erg de moeite waard is. Je kunt zo beiden van het uitzicht genieten!

Zo gezegd, zo gedaan. De bus in met nog 40 anderen... ik ben heel benieuwd hoe deze trip gaat worden, het schijnt zo mooi te zijn dat het bijna alleen maar tegen kan vallen...
Niets is minder waar! Na een trip van 2 uur naar Te Anua, rijden we door naar Milford Sound, nog een 2 uur rijden.
Het tweede gedeelte van de reis is niet te beschrijven. We rijden door een gletsjer dal naar Milford Sound (eigenlijk Milford fjord, waarom het een sound heet is een raadsel. Sounds worden door rivieren uitgesleten en deze inham is door een gletsjer ontstaan en is dus een fjord) Overal waar je kijkt, stroomt water naar beneden. De watervallen zijn niet te tellen, het zijn er wel duizenden!
Onderweg komen we nog een kaka tegen, een van de weinige vogels van Fjordland.
In de Milford Sound aangekomen, zien we alleen maar meer watervallen. Onbeschrijflijk mooi. Men heeft gelijk, dit is echt schitterend!
Onze tocht door de fjord eindigt nog met zeehonden op de rotsen, het onder een waterval doorvaren en als kers op de slagroom van het ijsje ook nog pinguins! Het kan niet op vandaag!!!!

Moe maar voldaan klimmen we in de bus, terug naar Queenstown. Het was een vermoeiende dag (12 uur), maar wat hebben we genoten!

• 20 November 2011 - 09:31

Ilona Mika:

Gaaf zeg al die watervallen

• 20 November 2011 - 17:15

Mamarja:

ik kom jullie over 2 weken ophalen, dit wordt echt te gek al die mooie beelden

• 21 November 2011 - 06:58

Stefan:

WTF? Bungee?? Owen de bikkel!!

• 21 November 2011 - 10:48

Sandra En Owen:

@Stefan: zeker weten een bikkel! Ik (Sandra) doe het hem niet na!

• 21 November 2011 - 10:59

Stefan:

@San: Ik (Stefan, het mietje) ook niet!!