Catlins - Reisverslag uit Pounawea, Nieuw Zeeland van Sandra Owen - WaarBenJij.nu Catlins - Reisverslag uit Pounawea, Nieuw Zeeland van Sandra Owen - WaarBenJij.nu

Catlins

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

23 November 2011 | Nieuw Zeeland, Pounawea

Met een schitterend uitzicht wakker worden! Dat ga ik nog missen na deze vakantie... Deze ochtend werden we ook nog eens getrakteerd op dolfijnen! Hector dolfijnen worden hier voor de kust gezien en wij hadden die mazzel! Ze waren aan het jagen en sprongen constant uit het water :)

Na bijgekomen te zijn van dit natuurwonder, toch maar op weg naar het Noorden.

Onderweg zijn we bij verschillende watervallen gestopt, 4 wel te verstaan. Ze waren alle vier erg mooi, maar wel compleet anders. Cathedral cove konden we helaas niet bekijken. Het was sowieso vloed, maar bij de ingang stond een bord dat de weg gesloten was. Dat maakt de keus dan weer gemakkelijk.

Onze laatste stop voor vandaag was Jacks Blowhole. Volgens de verhalen is deze het mooist bij vloed en aanlandige wind... nou, volgens mij is dat het enige moment dat ie het doet... het was net vloed geweest, maar niets te zien, alleen een mooie cliff... tegenvaller van de dag, aangezien het best wel een heftige klim was om hier te komen...

Dan maar een camping opzoeken, we zijn allebei best wel afgemat na ruim 4 uur wandelen/klimmen naar al die watervallen.

Vandaag net geen 100 KM gereden, maar wel erg veel mooie dingen gezien. Op de camping genieten we nog van het zonnetje dat net is doorgebroken :)