jetboaten - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sandra Owen - WaarBenJij.nu jetboaten - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sandra Owen - WaarBenJij.nu

jetboaten

Door: Owen

Blijf op de hoogte en volg Sandra

22 November 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vanochtend hadden we met Ruud en Sandra afgesproken om de shotoverjet te nemen. Een power bootje dat een beetje tussen de rotsen door vaart. Niets is minder waar. Deze jetboats gaan met een gigantische snelheid door een paar centimeter water het liefst zo dicht mogelijk langs de rotsen. En als ze even de ruimte hebben maken ze een three sixtie. En dat doen ze ook letterlijk om hun as. Dit boottochtje was zeker de moeite waard. Hierna zijn we nog even door Queenstown gelopen. Met tussen de middag de Queenstown beroemde ferge Burger. Een lekkere groot broodje hamburger met goede smaken. En dat het beroemd is hier, is te merken. Alle keren stond er een gigantische rij. Na de burger hebben we afscheid genomen van Ruud en Sandra en zijn richting Invercarvill gereden, 160 KM verderop. Aangezien hier volgens de boeken niet veel te doen is, zijn we er meteen hard doorheen gereden en door gegaan naar de Catlins. Weer een ander reservaat hier in het o zo mooie New Zeeland.
Na meerdere plaatsen bekeken te hebben kwamen we bij fossil forrest. Allemaal versteende bomen aan de zeezijde. Eerlijk gezegd niet veel meer van te zien dan af en toe een stuk waar een tak had moeten zitten. Maar je kan het maar gezien hebben. Wat wel leuk is van dit noem het maar strand is dat er ook yellow eyed pinguins zitten. En hier hebben we er natuurlijk 1 van gespot. Leuk om te zien. We stonden er gewoon 10 meter vanaf. Hierna door naar een camping. Bleek er naast het forrest een camping te zitten, dus die maar genomen. De camping had een paar gigantisch mooie plaatsen bovenop een cliff. 360 graden kon je ver kijken. Ver over zee en de baai om de hoek. Na het eten zijn we nog een keer pinguins wezen spotten. Ook nu liep er weer 1 rond.

• 24 November 2011 - 19:16

Mamarja:

volgens mij zijn jullie in dierentuin emmen