Chocola en wind - Reisverslag uit Portobello, Nieuw Zeeland van Sandra Owen - WaarBenJij.nu Chocola en wind - Reisverslag uit Portobello, Nieuw Zeeland van Sandra Owen - WaarBenJij.nu

Chocola en wind

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

25 November 2011 | Nieuw Zeeland, Portobello

Vanmorgen eerst eens een nieuwe poging gedaan om het station van Dunedin op de foto te krijgen. Het is beter gelukt dan gisteren, al stonden er nu wat kleine busjes voor de deur. Wel jammer...

Daarna door naar de Cadbury fabriek, waar DE chocolade van NZ gemaakt wordt. Natuurlijk hadden we een rondleiding geserveerd en mochten we allebei zo'n maf petje op ons hoofd... (helaas geen foto's, toestel mocht niet mee)
Als troost kregen we een klein plastic tasje met daarin onze eerste reep Cadbury :)
Tijdens de rondleiding door de fabriek kon je extra chocolade verdienen met de juiste antwoorden op de vragen (de eerste was makkelijk, gewoon paars in je kleding hebben) en tussendoor kreeg je nog allerlei andere repen voor in je tasje :)
Uiteindelijke resultaat 3 repen, een zakje chocolade en twee extra snoepjes. Lekker hoor!

Dunedin ligt dichtbij Otago Peninsula, een schiereiland waar mensen en natuur dicht bij elkaar leven. Er broedt hier ook een kolonie royal albatrossen, de enige plaats ter wereld waar deze beesten op het land broeden. Dat wilden we toch echt wel van dichtbij zien. Dus in de auto daar naar toe.
Aangekomen bij het visitor centrum, kun je alleen kijken als je een rondleiding boekt. Weer betalen dus en daar hebben we even geen zin in. Grote tegenvaller dus. Het waait hier trouwens ook flink. We hebben allebei echt moeite om tegen de wind in te komen.
Nog een stukje verder rijden om pinguïns te kijken. Helaas, ook daar kun je alleen met een trip komen.
Terug naar de camping om lekker van de zon te genieten, dat is ook wel eens lekker. Op onze weg terug stoppen we nog een keer bij de albatrossen, waar we wel zeemeeuwen, zeehonden en shags hebben gespot. Onderweg zien we zelfs nog een royal albatross :)

Het waait al erg hard en het gaat steeds harder waaien. Volgens het weerbericht een weer waarschuwing voor de gehele oostkust. Windstoten tot 140km/h worden verwacht tussen 8pm en 4am. Nou, dat wordt lachen dan vannacht... het lijkt alsof de bus wordt weggeblazen zo hard waait het.

• 25 November 2011 - 09:48

Ilona Chris Mika:

Enne hoe smaakte de chocolade??
    Net zo lekker als ze zeiden.

Hier worden de dagen steeds donkerde.
    We hebben net een aantal dagen met onze hoofden in de wolken mogen lopen. En vandaag regent het.
    Echt een dagje om binnen te blijven, maar ja dat lukt niet.
    We gaan zo Mika ophalen van psz en dan lekker zwemmen. Misschien tot morgen avond

Liefs Ilona Chris en Mika

• 25 November 2011 - 14:37

Joke En Anton:

lijkt me niet prwttig zo'n storm. Hopelijk blijft de camper overeind.

• 25 November 2011 - 16:06

Oma En Wilma:

we lezen al jullie verhalen, jeetje wat een gave mooie spannende vakantie en wat hebben jullie leuke dingen gedaan en gezien, wij blijven maar in Scheveningen ook mooi en kijken naar de foto's van jullie