De steilste weg van de wereld. - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Sandra Owen - WaarBenJij.nu De steilste weg van de wereld. - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Sandra Owen - WaarBenJij.nu

De steilste weg van de wereld.

Door: Owen

Blijf op de hoogte en volg Sandra

26 November 2011 | Nieuw Zeeland, Oamaru

Ja hoor ze hebben weer wat bijzonders in Dunedin, de steilste straat van de wereld. Wat zijn die Nieuw Zeelanders toch weer goed in specials verzinnen. Nou ja, wij als toeristen moeten hier toch even een blik werpen. Hup de straat in. Staat meteen bij het begin van de straat no Heavy vehicles. Het volgende bordje zegt no turning. Vonden wij ons pas nog een zwaar voertuig, vandaag even niet. Want je kan de straat wel per voet omhoog lopen, maar waarom niet met de auto. Hup, dus wij naar boven racen. Staan er bovenaan een paar toeristen naar ons te kijken midden op de weg. Dus het steilste stuk moest ik gas loslaten. Maar ze gingen net op tijd opzij zodat ik door kon. De bus sputterde de laatste meters wat tegen, maar we hadden het gehaald. Nu kwam het volgende bordje te pas No Turning. Ja hier boven aan de berg heb je 3 huizen maar geen keerlus. Rechtsaf stond vol met auto's van andere toeristen. Dan maar linksaf de tuin in van iemand en daar draaien. Het is maar goed dat we geen verlengde bus hebben. Anders konden we weer achteruit de berg af. Net genoeg plek voor ons om te draaien. Zo na dit spektakel, moesten we toch maar eens verder. Op naar Oamaru. Onderweg nog gestopt bij Shag point hier kan je zeehonden en pinguïns bekijken. Dit keer konden we de zeehonden tot een paar meter dichtbij bekijken. maar het pinguïn gebied was afgesloten. Op naar moeraki boulders Rotsblokken die helemaal netjes rond zijn en eens in de zoveel tijd uit de duinen vrij komen. Een vreemd natuurlijk proces. Nou ja ik heb met deze mega mega bammen, proberen te knikkeren maar das niet gelukt. In elk geval weer een bijzonder natuurwonder wat je natuurlijk niet had willen missen. Aangekomen in Oamaru aangemeld bij de camping en te horen gekregen waar en wanneer de de pinguins aan land komen. om 6.30PM komen de geeloog pinguïns aan land. Aangezien het hier wat toeristischer is dan onze vorige top spot plek, mogen we niet echt dichtbij komen. Dus met Sandra haar mega zoomlens hebben we er dan toch 2 aan land zien komen. Klaar met werken voor vandaag. Daarna gingen we nog bij de blauwe pinguïns kijken. Blijkt hier een grote tribune te staan waar je 20 dollar de man voor moet betalen.en foto's maken verboden.Gekkenhuis dus.
Dus wij hebben even op het TV scherm gekeken hoe het in zijn werk gaat.Ook leuk om te weten. Nou ja nu zitten we lekker op de camping het thuisfront te vermaken. Het was weer een geweldige dag.

• 26 November 2011 - 11:18

Ilona Chris En Mika:

Valt me tegen van je owen dat je daar niet mee kon knikkeren zo groot was die bam niet hahaha
    Enne mooi steil weggetje

• 26 November 2011 - 22:24