Adraline - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Sandra Owen - WaarBenJij.nu Adraline - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Sandra Owen - WaarBenJij.nu

Adraline

Door: Owen

Blijf op de hoogte en volg Sandra

21 November 2011 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Zo vandaag was het dan zover, ik kon mijn adrenaline kick gaan halen. Queenstown is de stad van het bungeejumpen. Hier begon meneer AJ Hackett ooit met de eerste commerciële sprongen. Je kan nog steeds van die brug springen, 45 meter omlaag. Ook kan je een stuk verder een sprong van 54 meter maken. Maar waarom zo laag als je ook een sprong van 134 meter kan maken? 8 seconden vrije val 3 seconden remmen en dan nog een paar keer stuiteren. Dat klonk mij als muziek in de oren. Ik had het 2 dagen geleden al besloten, maar kon vandaag pas springen. Dus na 2 slapeloze nachten kon ik mij eindelijk opgeven. 11.30 aanmelden 12.00 in de bus. 40 minuten lang in de bus zenuwachtig zijn. Eindelijk op de plaats van bestemming, blijkt 134 meter echt hoog te zijn. Dan maar hopen dat er eerst iemand voor je springt. Nee hoor, Owen is de zwaarste van de groep en moet dus als eerste. Reden onbekend. Ok de locatie hangt halverwege het ravijn, dus eerst moet je nog met een klein pendelbakje naar het basisplateau. Daar wordt je ingegesp. En voordat je het doorhebt staat de jumpmaster af te tellen. 3-2-1 en ja hoor daar vlieg je zonder ergens aan vast te zitten door de lucht. Na 2 seconden denk je 'what the fuck'. Nou dan maar gillen van genot en een big smile op je gezicht krijgen, die zeker nog 2 dagen blijft hangen. Dat was de Bungee. 100 meter verderop hebben ze een swing (werelds grooste). 300 meter van de ene naar de andere kant van het ravijn slingeren en versnellen naar meer dan 125 KM per uur). Eens even van dichtbij kijken wat dat inhoudt. Eenmaal in je gordel hang je boven het ravijn. Op een onbepaald moment drukt de jumpmaster op het knopje en dan val je 70 meter vrije val naar beneden, om daarna aan je touwtje naar de overkant te slingeren. 160 meter dieper dan waar je begon. Ziet er wel leuk uit. Mmmmmmmm eens kijken wat Sandra hiervan vindt. Zij is namelijk mee als spectator en doet niets. Ik vind dat zij dit toch eens moet proberen. Twijfelachtig zegt ze dat ze het niet durft, maar je hoort aan haar stem dat ze stiekem wilt. Even een beetje op je vrouwtje inpraten en in ene hang je daar samen boven het ravijn. Ja, duo jumps zijn ook mogelijk en ik wilde het toch ook wel proberen. Nou, allemaal foto's worden er genomen. Zegt die man kijk nog even naar je eigen foto toestel. En precies op dat moment liet die ons vallen. Nou ja je had Sandra haar gezicht moeten zien. 7 kleuren je weet wel, maar toen we eenmaal in het dal aan het touwtje hingen, was ze blij dat ze het had gedaan. En had ze een trotse man naast zich hangen. Foto's zijn te al te zien. We hebben ook filmpjes maar kunnen die niet uploaden. Maar geloof mij, die krijgen jullie te zien als we terug zijn.
Wat ook nog leuk is, is dat we vandaag Ruud en Sandra ontmoet hebben. Vrienden van ons die tegelijk in New Zeeland aan het reizen zijn. Daar zijn we vanavond mee wezen eten en lekker ouwehoeren over New Zealand. Zo vanavond vallen Sandra en ik allebei met een grote big smile in slaap.

  • 21 November 2011 - 10:57

    Stefan:

    ...en Sandra de bikkelin/-ster/-es!!

  • 21 November 2011 - 11:11

    Rana:

    jeetje mina, wat een lef. Ik wordt er al tureluurs van als ik ernaar kijk. wat een overwinningen allemaal.

  • 21 November 2011 - 13:32

    Wil Bos:

    No geen keertje. Ben je gek geworden of zo. Wat een lef heb jullie en jij in het bijzonder Owen. Wist niet dat je zo'n gek was. Ik wil je wel graag heelhuids terug zien. Dus niet meer van die rare dingen doen he. Groetjes van Jos van de centrale en van mij.


  • 21 November 2011 - 13:51

    Ilona Mika:

    Brr krijg het al benauwd als ik er naar kijk. Wel heel stoer van jullie maar no way dat ik dat ooit zla doen.

    Ga zometeen Chris ophalen met Papa en Mika. Ben benieuwd hoe Mika dr op zal reageren.
    Mika vind de wii helemaal leuk Vooral de olimpc het zwemmen en lopen dan staat hij mee te doen.het is jammer dat hij nog niet helemaal weet waar alle knopjes voor zijn maar de bewegingen gaan goed klein baasje.


  • 21 November 2011 - 13:55

    Mamarja:

    Nou dat ga ik echt nooit doe, krijg al adrenaline als ik er naar kijk

  • 21 November 2011 - 14:13

    Hein:

    Idioten.

  • 21 November 2011 - 14:29

    Elke:

    Super man, owen...onwerkelijk he, je moet je laten vallen en dat gaat zo tegen je principe in...en dan maar hopen dat die elastiekjes beginnen te werken na 8 sec...haha...vet cool!!!!
    Geloof me, dat gevoel kan je na jaren nog oproepen...en in gedachte herbeleven! Dus goeie keus:)

    Stoere meid dat je bent, Sandra!
    Op deze adrenaline kunnen jullie wel weer even vooruit:)

  • 21 November 2011 - 17:35

    Joke En Anton:

    Het is maar goed dat ik het niet wist!!!! Ik zou geen oog dicht hebben gedaan. Wel stoer hoor.

  • 25 November 2011 - 09:36

    Sandra En Owen:

    @Hein, en dat zeg jij ;)

    @Joke en Anton, daarom hebben we dus niets gezegd eerder :)

  • 27 November 2011 - 01:25

    Hugo:

    Nou, gefeliciteerd, jullie hebben de mooiste dingen in QT wel gedaan zeg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Going down under - part 2

Recente Reisverslagen:

02 December 2011

Onverwachts bezoek

01 December 2011

De laatste camping

30 November 2011

Nog een laatste waterval

29 November 2011

Geweekt

28 November 2011

Terug in mijn eigen habitat
Sandra

Actief sinds 26 Okt. 2011
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 14731

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2011 - 05 December 2011

Going down under - part 2

Landen bezocht: